Važnost vježbi jakosti i snage u rekreaciji

Petra Jurić, mag. cin.

Nakon završenog diplomskog studija kineziologije s usmjerenjem „Kineziterapija“, svoje obrazovanje nastavila na doktorskom studiju kineziologije na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu i na Sveučilištu Macquarie u Sydneyu. Već kao studentica radila je s rekreativcima primjenjujući zdravstvenu kineziologiju s ciljem unaprjeđenja lokomotornog, srčano-žilnog i metaboličkog sustava. Zaposlena je na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu kao doktorand-asistent na projektu Hrvatske zaklade za znanost, te kao suradnik na predmetu 4. godine diplomskog studije „Tjelesna aktivnost i zdravlje“. Područja istraživanja su: pretilost djece i adolescenata, san djece i adolescenata, kao i visoko intenzivan intervalni trening u svrhu unaprjeđenja fitnesa kao primarnog ishoda. Dodatno se educira u područjima prehrane, postupaka promocije dugovječnosti i tehnika opuštanja.

Vježbe s vanjskim opterećenjem koje su dobro dozirane i prilagođene pojedincu odlične su za hormonsku ravnotežu. Aktivacija velikih mišićnih skupina kao što su mišići nogu vrlo je efikasna. Razlog je otpuštanje protuupalnih tvari koje djeluju na faktore upale odgovorne za sistemsku upalu organizma.

Velika većina osoba s prekomjernom tjelesnom masnom masom ima problem s visceralnim masnim tkivom koje se nakuplja oko unutarnjih organa te ispušta tvari koje djeluju nalik hormonalnom djelovanju s vrlo štetnim posljedicama. Možda te posljedice nisu vidljive u kratkom vremenskom periodu, međutim, dugoročno djelovanje predstavlja rizik za brojne kronične nezarazne bolesti.

Gore navedeno ukazuje, kako je jakost jedna od najbitnijih komponenti zdravog tijela. Jako tijelo predstavlja najbolju moguću prevenciju ne samo od ozljeda nego i od mnogih drugih metaboličkih poremećaja. Vježbe jakosti i snage uz kvalitetnu prehranu i san zaista su ključ zdravog funkcioniranja organizma. Niti jedan proteinski napitak, detox program ili dodatak prehrani ne može zamijeniti tri gore navedene stvari.

Ulaganje u jakost vlastitog tijela = ulaganje u vlastito zdravlje = ulaganje u vlastitu budućnost.

Petra Jurić, mag. cin.

Nakon završenog diplomskog studija kineziologije s usmjerenjem „Kineziterapija“, svoje obrazovanje nastavila na doktorskom studiju kineziologije na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu i na Sveučilištu Macquarie u Sydneyu. Već kao studentica radila je s rekreativcima primjenjujući zdravstvenu kineziologiju s ciljem unaprjeđenja lokomotornog, srčano-žilnog i metaboličkog sustava. Zaposlena je na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu kao doktorand-asistent na projektu Hrvatske zaklade za znanost, te kao suradnik na predmetu 4. godine diplomskog studije „Tjelesna aktivnost i zdravlje“. Područja istraživanja su: pretilost djece i adolescenata, san djece i adolescenata, kao i visoko intenzivan intervalni trening u svrhu unaprjeđenja fitnesa kao primarnog ishoda. Dodatno se educira u područjima prehrane, postupaka promocije dugovječnosti i tehnika opuštanja.

Zadnje objave

WALL DRILLS – Kako Ih Koristiti I Zašto?
05.11.2021.

WALL DRILLS – kako ih koristiti i zašto?

Tri vrlo jednostavne varijante što i je njihova uloga na spektru podučavanja.
Back To Top
Pretraži